vchaspik-global-message
18:11, 11.07.2021

Як витрачати менше грошей на покупки: 15 психологічних трюків

Витрачаєте занадто багато грошей на імпульсивні покупки? Не поспішайте звинувачувати в цьому тільки себе: виробники і продавці уважно вивчають нашу поведінку і придумують нові хитрощі, щоб викликати у нас бажання купувати.

Однак є ефективні способи протистояти будь-яким спокусам і зберегти свої гроші, повідомляє Час Пік.

1. Перегляньте свій гардероб перед шопінгом

Іноді, купуючи одяг, ми можемо в кінцевому підсумку купити речі, схожі на ті, які в нас вже є. Перш ніж вирушити в магазин, огляньте свою шафу, щоб перевірити, який одяг у вас вже є. Таким чином менше ймовірності, що ви купите схожі речі.

2. Уникайте покупок в години пік

Коли покупці знаходяться в переповненому магазині, вони втрачають контроль, і це може призвести до того, що вони будуть витрачати там більше грошей. Крім того, багато людей в кінцевому підсумку витрачають занадто багато грошей, коли йдуть за покупками зі своїми друзями, тому що хочуть не відставати від них. Таким чином, намагайтеся ходити за покупками в той час, коли торгові центри майже порожні, і бажано робити це наодинці.

3. Одягніть високі підбори

Одного разу вчені провели дослідження і з'ясували, що необхідність зберігати рівновагу при носінні високих підборів може вплинути на кількість витрачених грошей. Покупці на підборах більш уважно оцінюють свої можливості і вибирають товари з середніми цінами замість дуже дорогих. Цікаво, що похід по магазинах після занять йогою або після катання на ескалаторі може мати такий же ефект.

4. Покладіть в гаманець нові купюри

Інше дослідження показало, що зовнішній вигляд грошей також впливає на наші витрати. Люди з більшою ймовірністю витратять ті купюри, які виглядають старими, брудними і зношеними. Залиште красивіші купюри в гаманці, а старі покладіть на банківський рахунок.

5. Намагайтеся іноді залишати банківську картку вдома

Ще одне дослідження показує, що покупці з більшою ймовірністю витратять більше грошей при оплаті карткою, ніж при оплаті готівкою. Коли ми платимо готівкою, ми бачимо суму грошей, яку витрачаємо, і, отже, розлучатися з ними більш "болісно". Однак оплата карткою ускладнює відстеження ваших витрат.

6. Не поспішайте реєструватися на сайтах інтернет-магазинів

Реєстрація в багатьох інтернет-магазинах передбачає збереження на сайті деякої інформації, наприклад адреси доставки і даних банківської картки. Коли у вас є готовий аккаунт, що дозволяє оформити замовлення в пару кліків, імпульсивні покупки більш вірогідні. Якщо ж залишатися на сайті в якості "гостя", при оформленні замовлення потрібно щоразу вводити інформацію заново, і є ймовірність, що вам буде ліньки шукати картку, ви відкладете покупку на потім або зовсім забудете про неї.

7. Перевіряйте відгуки про товари

Імпульсивна дорога покупка може не виправдати очікувань. В інтернет-магазинах перевіряйте, що інші покупці пишуть про річ, яку ви збираєтеся купити. Іноді можна виявитися, що більшість інших клієнтів незадоволені товаром, тому вам, імовірно, також не варто витрачати на нього гроші.

8. Зволікання - це добре

Перш ніж натиснути на кнопку "Підтвердити замовлення" при здійсненні покупок в Інтернеті, спробуйте закрити сайт і відкласти покупку на кілька годин або на ніч. Може трапитися так, що ви навіть забудете про товари, які вибрали, а це значить, що вони вам не так вже й потрібні. Ви можете зробити те ж саме в звичайному магазині, поклавши товар назад і зробивши невелику прогулянку, перш ніж купувати.

9. Перед входом до магазину покладіть у рот м'ятну цукерку або жуйку

Роздрібні мережі використовують спеціальну стратегію, яка називається "ароматичний маркетинг", щоб зробити покупки більш приємними для покупців. Вони використовують такі аромати, як бергамот, ваніль, білий чай або бамбук, щоб спонукати людей витрачати більше грошей. Цукерки або жувальна гумка зі смаком м'яти можуть придушити аромат навколо вас і допоможуть вам не витрачати більше, ніж ви планували.

10. Уникайте тривалої взаємодії з продавцями

Позитивна взаємодія з покупцями - одне з правил, якого неухильно дотримуються більшість торгових мереж. Чим більше продавці взаємодіють з покупцями, тим довше вони змушують їх залишатися в магазині і тим вище ймовірність того, що покупці куплять більше, ніж вони планували. Знаючи це, тепер ви можете спробувати скоротити ці взаємодії до мінімуму - або просто не взаємодіяти взагалі.

11. Не користуйтеся кошиками або візками

Щоб змусити людей витрачати більше, деякі магазини навіть збільшують розмір своїх візків і кошиків: покупцям психологічно некомфортно, коли в ємності залишається багато вільного місця, і вони намагаються його заповнити. Кращий спосіб заощадити - використовувати кошик поменше або, що ще краще, власну сумку для покупок із заздалегідь підготовленим списком продуктів, які вам потрібно купити.

12. Увімкніть свою музику

Ще одна хитрість, що змушує нас витрачати більше, - це використання приємних звуків і музики в магазинах. Ця тема вивчається дуже давно, і було доведено, що темп і жанр музики впливають на те, як ми приймаємо рішення про покупку. Гуляючи по супермаркету, ви можете використовувати беруші або слухати в навушниках музику, яка, як ви знаєте, не дуже сильно вплине на ваш настрій.

13. Не торкайтеся до товарів занадто часто

Дослідники з'ясували, що, якщо покупцям дозволено оглядати і торкатися різних товарів у магазині, вони з більшою ймовірністю будуть витрачати більше. Виявляється, дотик дійсно впливає на наше рішення про покупку, і продавці перетворюють це в свою перевагу. Роблячи покупки, намагайтеся торкатися тільки до тих предметів, які дійсно збираєтеся купити.

14. Не беріть безкоштовні частування

Безкоштовні зразки їжі в різних магазинах дуже популярні з простої причини: вони можуть викликати у нас почуття взаємності. Якщо нас пригостили чимось безкоштовно, совість не дозволить піти з цього місця без покупки. Більш того, безкоштовна їжа також викликає у нас апетит і змушує купувати більше.

15. Завжди перевіряйте нову упаковку

Компанії постійно змінюють дизайн упаковки своїх продуктів, але за цим можна приховати невелику хитрість: об'єм продукту. Завжди перевіряйте об'єм оновленої упаковки, щоб побачити, чи не зменшився він, і переконатися, що вас не змушують переплачувати.