Похід в супермаркет, незважаючи на заздалегідь складений список покупок, може зруйнувати всі плани. Потрапляючи в це місце, людина ніби втрачається в часі і часто купує речі, за якими явно не йшла.
Чому це відбувається - розповість Час Пік.
Справа в тому, що завдання будь-якого супермаркету - продати якомога більше товарів. Тому існує кілька прийомів, які "утримують" покупців та буквально змушують купувати. Щоб не потрапити на хитрі виверти і вберегти свій гаманець від зайвих витрат, варто дізнатися дещо важливе про "психологію" роботи супермаркетів.
1. Великі візки для великих витрат
Супермаркети ставлять багато великих візків для покупок прямо біля входу. Це робиться не для зручності, а для того, щоб покупець взяв саме великий візок і наповнив його продуктами. Не дивно, що виникає бажання купити щось ще, навіть якщо в цьому немає необхідності.
2. Музичний полон
Музика, яка грає в супермаркетах, також може мати важливий вплив на звички до покупок. Поки вона повільна, тиха або класична, люди заспокоюються і проводять більше часу, розглядаючи товари.
3. Акції "з нагоди"
Супермаркети добре використовують сезонні кампанії (Різдво, Великдень тощо). У ці періоди можна побачити на полицях масу спеціальних продуктів, які натякають на свято. Багато хто на них звертає увагу і, звичайно ж, купує.
4. Раптові перестановки
Іноді, відвідуючи супермаркет, покупець помічає, що деякі основні продукти (хліб, яйця та інші) знаходяться не в тих місцях, що зазвичай. Це змушує блукати по всіх проходах в пошуках необхідних продуктів. І поки дезорієнтований покупець шукає те, за чим прийшов, він часто робить імпульсивні покупки.
5. Фокуси з цінниками
Супермаркети використовують так зване "психологічне ціноутворення", яке фактично є способом визначення цінності продуктів відповідно до того впливу, який вони надають на споживачів. Існують різні стратегії "психологічного ціноутворення". Найпоширеніша пастка в супермаркетах - це, безумовно, непарні ціни. Наприклад, продукт, який насправді коштує 100 гривень, буде рекламуватися як "зі знижкою" та продаватися за 99 гривень. Це тому, що покупці схильні сприймати ціни трохи нижче, ніж вони є насправді.
6. "Розміщення в точці покупки"
Ще одна поширена стратегія, яку використовують супермаркети, - "розміщення в точці покупки". В основному, це розміщення всякого дріб'язку або новинок поруч з касовим апаратом, щоб стимулювати імпульсивні покупки споживачів.
7. Гра з освітленням та кольором
Освітлення важливе та впливає на покупку. Воно допомагає виводити на ринок конкретні продукти. Ось чому в супермаркетах використовується спеціальне освітлення, щоб деякі продукти виглядали більш свіжими. Наприклад, фрукти та овочі завжди виглядають так, як ніби їх тільки що зібрали з поля і принесли в магазин. Крім того, часто кожен відділ має свій колір в залежності від типу товарів. Наприклад, м'ясні продукти асоціюються з червоним кольором, і саме цей колір в інтер'єрі буде викликати у покупців більший апетит до м'яса або ковбаси.
8. Товари "в подарунок"
"Купи два товари - отримай третій безкоштовно" - це поширена пастка, в яку потрапляють покупці. Тільки на перший погляд здається, що покупець отримує знижку в 33%. За фактом, йому для цього необхідно купити більше товарів. В першу чергу, так супермаркети позбавляються швидкопсувних продуктів, продуктів, у яких закінчується термін придатності або на які падає ціна.
9. "Безкоштовні" дегустації
Безкоштовні зразки їжі - ще один спосіб заохотити купувати більше. У деяких супермаркетах є така "опція". Часто дегустація закінчується покупкою, навіть якщо цей продукт не був метою.
10. Маніпуляції з голодом
Почуття голоду - це те, що робить максимально вразливим до необдуманих покупок. Але як правило, багато хто ходить купувати продукти не вранці, а після роботи, ввечері. І супермаркети, де всі продукти на виду, добре підсвічені, красиво викладені, просто користуються фізіологічною слабкістю. Тому не варто ходити за покупками з порожнім шлунком. В іншому випадку, всі пастки будуть діяти зі значно більшою силою.