![](https://vchaspik-rozrobka.pp.ua/sites/default/files/styles/full_image/public/images/u12952/2020/08/78373_0.jpg?itok=cES5aJ0i)
Вже до кінця поточного року в Україні можуть повернути обов'язковий техогляд для всіх транспортних засобів, а не тільки для комерційних.
Міністерство інфраструктури підготувало відповідний законопроект, передає Час Пік з посиланням на "Факти".
Ініціатива обумовлена, по-перше, необхідністю підвищення безпеки дорожнього руху, а по-друге, вимогами Угоди про асоціацію з ЄС.
Саму процедуру пропонується називати не техоглядом, а "перевіркою транспорту на придатність до експлуатації (ПТПЕ)", щоб не виникало асоціації зі скасованим в 2011 році корупційним обов'язковим техоглядом.
Передбачається періодична перевірка транспортних засобів. Так, приватні легкові авто і вантажівки з максимальною масою до 3,5 т проходитимуть ПТПЕ через 4 роки після першої реєстрації і далі кожні 2 роки; таксі - щорічно; автобуси і мікроавтобуси - через рік після першої реєстрації і далі кожні півроку; вантажівки, причепи та напівпричепи з максимальною масою понад 3,5 тонни - щорічно; мотоцикли з двигуном об'ємом від 125 куб. см або з електродвигуном потужністю 4 кВт - кожні 2 роки.
Позапланово ПТПЕ пропонується проводити при перереєстрації ТЗ у зв'язку зі зміною власника, при зміні типу, призначення, складу або параметрів конструкції транспорту шляхом установки кабіни, кузова чи їх деталей, спецобладнання і номерних агрегатів, не передбачених техдокументацією і після ДТП, в результаті якого були пошкоджені елементи, що впливають на безпеку руху.
Крім того, будь-який транспортний засіб може бути зупинено для перевірки прямо на дорозі, незалежно від термінів проходження ПТПЕ. Така перевірка буде складатися з двох етапів: початкового (перевірка справжності документа про придатність ТЗ до експлуатації, візуальний огляд) і поглибленого, для якого ТЗ відправлять на найближчий пункт проведення ПТПЕ.
Читайте ще: В Україні посилюють відповідальність за тіньову зайнятість: кому чекати перевірки та як будуть карати