Інтернет-магазини в Україні стають все більш популярними. На це, безсумнівно, впливає збільшення доступу людей до Інтернету, зручність і економія часу, а не рідко і грошей. Не дивно, що постійно з'являються нові майданчики, які намагаються завоювати онлайн-простір. Якщо ви також плануєте створення Інтернет магазину в цьому напрямку, обов'язково прочитайте цей цю статтю. Тут ви знайдете шість обов'язкових кроків, без яких ви не зможете відкрити інтернет-магазин.
Крок 1 - Ідея для інтернет-магазину
Перш ніж почати будь-який бізнес, ви повинні мати правильну ідею для нього. У випадку з інтернет-магазином справа не відрізняється. Тому спочатку визначтеся, чим ви хочете торгувати й хто буде вашим потенційним клієнтом. Знайти нішу і запропонувати продукти, які зроблять революцію на ринку, не така вже й проста задача.
Звичайно, ви можете продавати товари, які жодним чином не є інноваційними. Однак потрібно ретельно досліджувати ринок, перевіряти, наскільки великий попит на даний вид продукції та як у цій сфері справи з конкуренцією. Тому слідкуйте за сайтами інших інтернет-магазинів, дізнавайтеся про їх зовнішній вигляд і функціонал. Під час такого аналізу серйозно подумайте, як ви можете виділитися.
Крок 2. Ім’я електронного магазину та покупка домену
Коли ви знаєте, які продукти ви хочете продавати, вам потрібно придумати назву для свого електронного магазину. В ідеалі він повинен бути простим і легким для запам'ятовування. Це один із найважливіших елементів побудови бренду, тому до його вибору слід підходити уважно. Назва, що гарно запам'ятовується, значно допоможе вам у подальшій рекламній та маркетинговій діяльності.
Наступний крок - покупка домену, тобто адреси інтернет-магазину. Щоб зберегти постійний імідж, він має збігатися з назвою вашого магазину. Це також має дати вам можливість створити цікавий і привабливий логотип.
Крок 3 - Вибір платформи електронної комерції
Ринок пропонує кілька варіантів платформи для роботи інтернет-магазину. Отже, як вибрати найкращий? Ви повинні знати, що не існує ідеальних рішень, найкращих для всіх. Перш ніж зробити конкретний вибір, задайте собі кілька запитань:
Які товари і в яких кількостях я планую продавати?
Скільки трафіку я планую на сайті ?
Які мої знання програмування?
Які функції магазину мені знадобляться?
Як я хочу розвивати свій магазин у майбутньому?
Який мій бюджет?
Вищезазначені питання допоможуть вам вибрати найкраще рішення. І ви можете вибрати з різних типів платформ електронної комерції.
Крок 4 - Розробка зовнішнього вигляду інтернет-магазину
Після того, як ви вибрали платформу електронної комерції, яка підходить саме вам, ви можете почати проєктувати свій інтернет-магазин. Це дуже важливий аспект, який може наблизити вас до успіху. Зверніть увагу в першу чергу на простоту і зручність використання. Перш за все, ваш сайт має бути прозорим для потенційних клієнтів. Товари повинні бути розділені на відповідні категорії, кожна з них повинна мати розгорнутий опис і якісні фотографії. Двома останніми елементами магазини часто нехтують, тож ви можете виділитися в цій галузі.
Веб-сайт вашого інтернет-магазину повинен виглядати професійно, тому що він викличе більше довіри. Ви можете використовувати безліч готових шаблонів або створити все за індивідуальним проєктом. Головне не перевантажити користувачів. Також не забувайте про розширений пошук товару, який значно полегшить пошук потрібного продукту.
Крок 5 - Вибір найкращого хостингу
На ринку представлено безліч його видів, тому вибір не такий простий і очевидний. Однак не варто недооцінювати цей елемент, оскільки невідповідний хостинг може спричинити повільніше завантаження сайту вашого магазину або виникнуть перебої в його роботі. А це змусить потенційних клієнтів піти до конкурентів, а ви не заробите.
Ви можете вибрати з наступних варіантів:
Віртуальний хостинг - кращий вибір, якщо у вас немає адміністративного досвіду. Він зручний, функціональний і має інтуїтивно зрозумілу панель управління. Його вартість часто не перевищує суми місячного рахунку за телефон, оскільки розподіляється між багатьма користувачами. Якщо ви виберете його, ви зможете відразу встановити свій сайт і почати бізнес. За обслуговування тут відповідає хостинг-провайдер.
Виділений хостинг - в цьому випадку вам не доведеться ні з ким ділити місце на сервері, тому що на ньому встановлено тільки ваш додаток. Технічна підтримка також на стороні хостингової компанії, але вся конфігурація на вашому боці, тому вам потрібні певні знання в цій галузі для роботи. Такий хостинг дозволяє запускати великий сайт із великою кількістю щоденних переглядів сторінок. Вартість такого рішення може бути досить високою.
VPS - Virtual Private Server - це проміжний варіант між загальним і виділеним хостингом. Він надає багато варіантів конфігурації за відносно низьку вартість. Однак він має нижчу продуктивність, ніж типові виділені сервери. Це буде чудовим вибором, якщо ви хочете навчитися правильному адмініструванню серверів, що може стати в нагоді в роботі з виділеним хостингом у майбутньому.
Вибираючи правильний хостинг для свого інтернет-магазину, необхідно також звернути увагу на його параметри. По-перше, ви повинні подивитися на:
кількість доменів - під одним обліковим записом хостингу ви можете створити кілька веб-сайтів, тому варто вибрати той, який не має кількісних обмежень
обсяг місця на сервері - якщо ви плануєте мати багато продуктів і хочете додати кілька якісних фотографій до опису кожного з них, вибирайте хостинг, який надає великий дисковий простір
обмеження трафіку - працює так само як і з пакетами в тарифах стільникового зв'язку, тобто показує, скільки ви можете завантажити та відправити даних під одним обліковим записом
кількість поштових скриньок - під час роботи інтернет-магазину ви повинні мати правильно налаштовані поштові скриньки, щоб мати можливість зв'язуватися зі своїми клієнтами
Крок 6 - Регламент магазину, оплата і доставка
Вибравши назву магазину, домен, платформу та хостинг, можна зосередитися на останніх деталях, без яких функціонування магазину буде неможливим. Почати цей крок варто зі створення регламенту магазину. З одного боку, це вимога законодавства, а з іншого — робить вас більш надійним продавцем в очах клієнтів. Він повинен містити обов’язкову для споживачів інформацію про такі аспекти, як повернення, доставка, гарантія або скарги.
Коли ви вирішуєте відкрити інтернет-магазин, вам також потрібно подбати про платіжні системи. Цей елемент повинен враховувати переваги потенційних клієнтів і їх звички. Якщо ви не хочете втрачати клієнтів, варто мати їх широкий вибір, який не обмежується лише банківськими переказами чи оплатою карткою. Така система повинна бути правильно інтегрована з програмним забезпеченням магазину.
Товар, який купують покупці, повинен якимось чином до них дістатися, тому не забувайте вказувати різні варіанти доставки. Їх вибір має бути таким же широким, як і у випадку з оплатою, адже від цього фактора також залежить, чи скористається даний клієнт вашими послугами. Щоб полегшити весь процес продажу, найкраще інтегрувати свій магазин із кур’єрами. Завдяки цьому ви автоматизуєте більшість дій і значно прискорите доставку.